کفسابی جنگل سحر آمیز - مطالب مرداد 1396
نظر سنجی
از چه موضوعی، بیشتر مطلب گذاشته شود؟ (چند گزینه را میتوانید انتخاب کنید)











متن آهنگ To Be Human از Sia برای فیلم  Wonder Woman






[Verse 1: Sia]
Under rich, relentless skies
I've been setting highs
I felt you walk right through me
You're the thing that I invoke
My all persistent goal
Sent to make me queazy

[Pre-Chorus: Labrinth]
And oh, it's hard now
With time, it works out

[Chorus: Sia & Labrinth]
To be human is to love
Even when it gets too much
I'm not ready to give up
To be human is to love
Even when it gets too much
I'm not ready to give up

[Verse 2: Sia]
All the tigers have been out
I don't care, I hear them howl
I let them tear right through me
Can you help me not to care?
Every breath becomes a prayer
Take this pain from me

[Pre-Chorus: Labrinth]
And oh, you're so far now
So far from my arms now

[Chorus: Sia & Labrinth]
To be human is to love
Even when it gets too much
I'm not ready to give up
To be human is to love
Even when it gets too much
I'm not ready to give up
To be human
To be human
To be human

[Bridge: Sia & Labrinth]
Just 'cause I predicted this
Doesn't make it any easier to live with
And what's the point of knowin' it
If you can't change it? You can't change, can't change it
Just 'cause I predicted this
Doesn't make it any easier to live with
And what's the point of knowin' it
If you can't change it? You can't change, can't change it

[Chorus: Sia & Labrinth]
To be human is to love
Even when it gets too much
I'm not ready to give up
To be human is to love
Even when it gets too much
There's no reason to give up

[Outro: Sia]
Don't give up



طبقه بندی: موسیقی فیلم،
برچسب ها: Sia، To Be Human، lyrics، Labrinth، Wonder Woman،

تاریخ : دوشنبه 23 مرداد 1396 | 10:46 ب.ظ | نویسنده : Tauriel Winchester | نظرات


فانتزی نظامی

وقتی ما نام فانتزی نظامی را می شنویم، این گونه به ذهن القا می شود که تمام داستان باید حول اتفاقات نظامی بچرخد در حالی که چنین اتفاقی تنها بخشی از داستان را تشکیل میدهد. فانتزی نظامی در واقع بیشتر روی زندگی نظامی متمرکز بوده و ممکن است درباره زندگی یک سرباز یا گروهی از سربازان باشد.
ممکن است این سبک در ابتدا برای شنونده یا خواننده حوصله سربر به نظر برسد زیرا کتاب های بسیاری در این سبک نوشته شده و طرح کلی داستان ها ممکن است تکراری به نظر برسد و خوانندگان با این سبک تا حدود زیادی آشنایی دارند. در طول سال های اخیر، فانتزی نظامی شاهد واقع گرایی بیشتری بوده و خود را از آن حالت کلیشه ای تا حدود زیادی خارج کرده است. یعنی دیگر در فانتزی نظامی شما تمام مدت شاهد شوالیه های زره پوش، جادوگرانی با گوی های آتشین  و اژدها نخواهید بود.
البته این نکته لازم است که بسیاری از سبک های دیگر فانتزی از غنایی بالا و از عناصر نظامی استفاده میکنند اما به علت این که تمرکز اصلی داستان، تنها بر روی زندگی نظامی نیست، بنابراین، نمیشود آن ها را زیر مجموعه این سبک درنظر گرفت.


جادو:متوسط. دراین نوع داستان، جادو بیشتر به عنوان یک ابزار، معادل توپخانه و پشتیبانی هوایی در نبرد های امروزی مشاهده می شود.

ایده های اصلی و درگیری های ذهنی: گسترده. شاید گستردگی، عمق و پیچیدگی ایده ها در فانتزی نظامی بیشتر به توصیف صحنه های نبرد محدود می شود اما گاهی نیز شاهد دو رهی های اخلاقی و ایده های بسیار ناب به خصوص در حیطه اخلاقیات نبرد و تقابل خیر و شر هستیم.

شخصیت‌پردازی: گسترده. فانتزی نظامی بیشتر اوقات شخصیت‌هایش را در موقعیتی قرار می‌دهد که منجر به یادگیری می‌شود؛ خوب یا بد محیط نبرد و سر و کله زدن با جنگ‌افزارهای مختلف باعث یادگیری در شخصیت‌های داستان می‌شود. البته در برخی موارد، این سبک از نوعی کلیشه رنج می‌برد؛ آدم خوب‌هایی با یک سری توانایی خاص و حیرت‌انگیز و در مقابلشان، آدم بدهایی با قصد نابودی دنیا یا تصرف حکومت که تقابل میان این دو گروه، روند داستان را شکل می‌دهد.

پیچیدگی داستان: بالا. فانتزی نظامی به شدت به پیچیدگی‌های درون داستان متکی بوده که از نقاط قوت این سبک به شمار می‌اید. مخصوصاً نقشه و طرح‌های استفاده شده در میدان نبرد در زمره این پیچیدگی‌ها قرار دارند.

خشونت: به طور واضحی بالا! فقط صحنه برخورد سواره‌نظام سنگین زره‌پوش با پیاده‌نظام بیچاره، فرو رفتن نیزه‌ها در بدن اسب‌ها، له شدن سربازان پیاده زیر پای سواران و این دست چیزها را تصور کنید. تمام این‌ها بخش خوبی از فانتزی نظامی را تشکیل می‌دهند.

نمونه‌هایی از بهترین فانتزی‌های نظامی در زیر آورده شده است:

1. مازالان اثر استیون اریکسون
2. سرگذشت گروهان سپاه اثر گلن کاک
3. راه شاهان اثر برندون سندرسون
4. نغمه ای از یخ و آتش اثر جرج آر آر میرتین
5. کدکس آلرا اثر جیم بوچر


منابع: دوران اژدها   fantasyworld_ir@




















طبقه بندی: فانتزی،

تاریخ : دوشنبه 23 مرداد 1396 | 03:40 ب.ظ | نویسنده : Tauriel Winchester | نظرات


فانتزی والا زیرمجموعه ای از فانتزی است که بعضاً آن را با فانتزی حماسی هم مرتبه در نظر می گیرند. اما تفاوت هایی میان این دو زیرشاخه وجود دارد. فانتزی والا بیشتر تمایل دارد روی تنظیمات جهان تمرکز کرده و به تغییراتی که توسط تصمیمات اتخاذ شده ی شخصیت مثبت داستان رخ می دهد، بپردازد.
اما فانتزی حماسی بیشتر روی ابعاد نبرد و تقابلی که در دنیای کتاب وجود دارد تمرکز کرده و نبردها حجم وسیع تری از دنیا را تحت تاثیر قرار می دهند. (مثال: نبرد خشم در دنیای آردا)
از دیگر تفاوت های این دو زیرشاخه، می توان به تعداد شخصیت ها اشاره کرد. فانتزی حماسی معمولاً با تعداد زیادی شخصیت روایت می شود اما فانتزی والا بیشتر حول تعداد شخصیت کمتر می چرخد.
از آن جایی که این دو زیرشاخه عمده عناصر یک دیگر را در بر می گیرند، بی جهت نیست که بسیاری، این دو ژانر را با هم یکی قلمداد می کنند.
تعریف کلاسیک فانتزی والا، معمولاً به این شکل است که نویسنده، دنیای ثانویه یا موازی برای خواننده ساخته و تمام اتفاقات داستان در آن دنیا رخ می دهد. گاهی ممکن است دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم هم در داستان مورد اشاره قرار گرفته یا شناخته شده باشد. این شناخت معمولاً به صورت یک مهمان، تبعیدی یا عناوینی از این دست در داستان بیان می شود. با این حال، وقایع داستان در همان دنیای ثانویه رخ می دهند. جایی که جادو ابزاری قدرتمند در دستان شخصیت های اهریمنی، زیرک و قدرتمندی است که قصد دارند دنیا و هرچه که در آن است را نابود کرده یا به بردگی بگیرند. اما در طول روند داستان این شخصیت یا شخصیت های مثبت داستان هستند که جلوی ضدقهرمان ها ایستاده و دنیا و هر چه در آن هست را نجات می دهند.
هنوز فانتزی والا را درک نکرده اید؟
یک راه دیگر شناخت فانتزی والا این است که در این گونه از فانتزی، روند داستان بیشتر حول سفر شخصیت اصلی-و همراهانش- در طول یک ماجرای پر فراز و نشیب شکل می گیرد که این سفر روی این شخصیت ها و تصمیماتی که می گیرند بسیار تاثیرگذار است. از آن جایی که تصمیمات این شخصیت ها در سرنوشت کلی داستان بسیار موثر است، پس می توان نتیجه گرفت که روند شکل گیری داستان و شخصیت پردازی به این شکل خودش را در پایان بندی داستان نشان می دهد.

میزان کاربرد هر عنصر فانتزی در این زیرسبک به شرح زیر است:

جادو: در این نوع از فانتزی، جادو حضوری پررنگ و موثر دارد اما استفاده از آن بی حساب و کتاب نیست. از ویژگی های جادو در این سبک این است که باید در جای خودش استفاده شود تا موثر باشد. معمولاً جادو در فانتزی ماموریت محور، فانتزی حماسی و فانتزی والا کاربرد دارد اما میزان حضور آن در داستان به نویسنده بستگی دارد.

شخصیت پردازی: سطح شخصیت پردازی در فانتزی والا تا حدود خوبی بالاست. اما در نهایت تمرکز آن روی شخصیت اصلی و تا حدودی همراهانش و همچنین تصمیمات آن هاست که در نهایت روی تمام آن جهان یا بخش بزرگی از آن تاثیر می گذارند.

پیچیدگی طرح کلی داستان: معمولاً از پیچیدگی قابل قبولی برخوردار است. هدف نهایی داستان معمولاً به انجام رساندن یک ماموریت-خواه شخصی، خواه محول شده از طرف کسی- است.

خشونت: استفاده از این عنصر در فانتزی والا بسیار متفاوت است اما معمولاً آن قدر زیاد نیست که خواننده را منزجر کند.



منابع: دوران اژدها   fantasyworld_ir@




طبقه بندی: فانتزی،

تاریخ : پنجشنبه 12 مرداد 1396 | 09:40 ق.ظ | نویسنده : Tauriel Winchester | نظرات


در سال 2003 انیمه Death Note توانست طرفداران زیادی را جذب خود کند. بعد ازآن در سال های 2006,2008, 2015 و 20016 فیلم سینمایی و حتی یک سریال نیز از روی این انیمه و مانگا در ژاپن ساخته شد.اما حالا شبکه نت‌فلیکس یک اقتباس از انیمه محبوب دفترچه مرگ (Death Note) ساخته است و در 25 آگوست 2017 منتشر میشود



در فیلم اقتباسی نت‌فلیکس داستان از ژاپن به سیاتل منتقل شده. فیلمنامه «دفترچه مرگ» آمریکایی را جرمی اسلیتر نوشته و کارگردانی آن را هم آدام وینگارد بر عهده داشته که هر دو از استعدادهای جدید ژانر وحشت به شمار می‌آیند.

بازیگران:
نات وولف در نقش لایت ترنر
کیت استنفیلد در نقش L
ویلم دفو صداپیشه ریوک
مارگارت کوالی در نقش میا ساتون
پال ناکائوچی در نقش واتاری








وینگارد در توئیتر خود عنوان کرده که فیلم به نسخه اصلی مانگا/انیمه وابسته نیست. اولین توئیتر او توسط کاربران به سرعت بازنشر شد. او هنچنین درجواب کاربرانی که گفته بودن او سعی در حذف عناصر آسیاسی داستان دارد گفته توطئه ای در کار نیست و این فیلم یک نسخه تاره است.

همان طور که وینگار توئیت کرده، با توجه به دو تریلر منتشر شده (مخصوصا تریلر دوم) این فیلم با مانگا و انیمه تفاوت هایی دارد که بزرگترین آن میتوان به شخصیتL اشاره کرد. در داستان اصلی L یک سفید پوست است اما بازیگری که برای این نقش انتخاب شده، سیاه پوست بوده و اینکه در انیمه L هیچ وقت در جمع ظاهر نشده بود ولی در تریلر دوم دیدیم که صورت خود را پوشانده و سخنرانی میکرد، ویا با عصبانیت تلفن قطع کرد درحالی که فکر کنم L هیچ وقت عصبانی نشد و همیشه خونسرد بود.

قطعا تفاوت های دیگری هم وجود خواهد  اشت ولی سوال اینجاست که آیا این فیلم میتواند انتظارات طرفداران این انیمه و مانگا را برآورده کنند؟


لحظه پیدا کردن دث نوت توسط لایت


لایت و L


L



نسخه ژاپنی



















طبقه بندی: انیمه، فیلم و سریال،
برچسب ها: anime، Netflix، 2017، Willem Dafoe، انیمه، death note، دفترچه مرگ،

تاریخ : جمعه 6 مرداد 1396 | 12:46 ب.ظ | نویسنده : Tauriel Winchester | نظرات


اولین انیمه ای که می خوام معرفی کنم انیمه دفترچه مرگ (Death Note) است
خیلی ها با دیدن این انیمه تبدیل به یک اوتاکو شدن. این انیمه در ششمین مراسم Tokyo Anime Awards در سال ۲۰۰۷ برندهٔ جایزهٔ بهترین مجموعهٔ تلویزیونی شده است.
از دلایل محبوبیت زیاد این انیمه میتوان به داستان فوق العاده و پیچیده، عجیب و جدید موسیقی متن عالی اشاره کرد.

داستان از این قرار است که: روزی یک شینیگامی(خدای مرگ) به اسم ریوک (Ryuk)  برای سرگرمی دفترچه خود را به دنیای انسان ها می اندازد، لایت یاگامی (Light Yagami) پسر باهوشی که 17 سال سن دارد این دفترچه را میبیند. داخل این دفترچه نوشته شده بود:
انسانی که اسمش در این دفترچه نوشته شود میمیرد
The human whose name is written in this note shall die

لایت هم تصمیم میگرد که این دفتر را امتحان کند و بعد از دیدن اینکه چه اتفاقی می افتد تصمیم میگرد که با کشتن مجرم ها و قاتلان،برای همیشه جرم و جنایت را از بین ببرد و خودش تبدیل به خدای جدید بشود. بعد از مرگ های پی در پی پلیس مشکوک می شود و از ال (L) کارآگاه مرموزی که تاکنون نه اسم واقعی خود را بیان کرده و نه ظاهر خود را نشان داده است، کمک میگرند تا کیرا (لقبی که مردم به کسی که این قتل ها را انجام میدهد داده اند) را دستگیر کنند.
خوب تا همین جا بهتر بیشتر نگم تا جذابیت داستان از بین نره و پیشنهادم اینکه قبل دیدن انیمه ای سعی نکنین خیلی ازش عکس بینین چون ممکن قسمت های حساس و مهم داستان لو بره.

از روی این انیمه یک فیلم سینمایی به کارگردانی تِتسورو آراکی ساخته اند که در  تاریخ ۳۱ اوت ۲۰۰۷ اکران شد. (من که عکسش و تریلر دیدم  پشیمون شدم ببینم)
در حال حاضر هم نت‌فلیکس در حال ساخت یک اقتباس از این انیمه است که در  آگوست منتشر میشود، پست بعدی هم درباره همین فیلم سینمایی است.


ریوک




لایت یاگامی (کیرا)





از ال عکس واضح نمیزارم تا در طول خود انیمه قیافشو ببینید






طبقه بندی: انیمه،
برچسب ها: anime، death note، Light Yagami، Tokyo Anime Awards، انیمه، دفترچه مرگ، لایت،

تاریخ : چهارشنبه 4 مرداد 1396 | 01:42 ب.ظ | نویسنده : Tauriel Winchester | نظرات


  • paper | رپورتاژ آگهی ارزان | فروش بک لینک
  • فروش بک لینک انبوه | خرید بک لینک قوی
  • [html] [html/]
    شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic